Dava nasıl açılır?

Kişi veya bir kuruluş aleyhinde mahkeme önünde hakkınızı arayabilmek için mahkemeye vereceğiniz bir dilekçe ile dava açmanız gerekmektedir. Dava harç ve gider avansını tahsil ettirdikten sonra davanız ile ilgili mahkemeye dava dilekçenizi vermeniz gerekmektedir. Dava dilekçenizi yanlış mahkemeye (yetkisiz ve/veya görevsiz mahkeme) verdiğinizde zaman, para ve hak kayıpları yaşayabilirsiniz. Bu sebeple dilekçenizi vermeden önce bizden destek alabilirsiniz.

Boşanma davası nasıl açılır?

Boşanma dava dilekçesi yetkili mahkemeye dava dilekçesinin verilmesi ile birlikte açılmış sayılmaktadır. Dava dilekçesinde bulunması zorunlu bazı alanlar bulunmaktadır. Zorunlu alanlar doldurulduktan sonra dilekçenin açıklama kısmının doldurulması gerekmektedir. Burada önemli olan, açıklamalarınızın özlü ve etkili olması gerektiğidir. Açıklama alanında gereğinden uzun ve gereksiz bilgiler, dava ile alakası olmayan konu ve ayrıntılara yer verilmemesi gerekmektedir. Boşanma davası ile ilgili en doğru dilekçenin hazırlanması ve için bize ulaşabilirsiniz.

Tarafıma ceza davası açıldı. Ne yapmam gerekiyor?

Avukatlık ücreti nedir?

Avukatlık mesleği, serbest meslek faaliyeti olarak sınıflandırılmaktadır. Avukatlar hukuk alanındaki bilgi ve tecrübelerini danışanlarının istifadesine sunmaktadır. Avukata herhangi bir hukuki sorunla ilgili soru sorulduğunda veya vekâleten iş takibinde bir ücret ödenmesi gerekmektedir. Avukata ücret ödenmesi aynı zamanda yasal bir zorunluluk olup avukatlık asgari ücret tarifesinde belirlenen değerler altında ücret sözleşmesi yapılması da yasaklanmıştır.

Avukatlık ücreti ne kadar?

Avukatlara ödenen avukatlık ücreti, Türkiye Barolar Birliği’nin her yıl belirlediği “Asgari Avukatlık Ücret Tarifesine” tabidir. Söz konusu tarifeden düşük tutarda ücret ile anlaşmak yasaktır.

Savcının veya mahkemenin davetine uymazsam ne olur?

Cumhuriyet savcısı veya mahkeme tarafından sanık veya şüpheli sıfatıyla çağrılmanız halinde bu davete uymanız gerekmektedir. Haklı sebep göstermeden davete uymadığınız halde savcı veya mahkeme hakkınızda zorla getirme kararı veya yakalama kararı çıkartabilir.

Vekaletname nasıl çıkartılır?

Vekaletname noterde düzenlenmektedir. Nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaportunuzla birlikte vekâlet vereceğiniz avukatın vekâlet bilgilerini (ad soyad, vergi dairesi, vergi numarası ve adres) temin edip, vekâleti hangi iş için kullanacağınızı notere bildirmeniz halinde, noter ihtiyacınız olan vekâletnameyi adınıza düzenleyecektir. Vekaletnameyi talebinize göre belirli süreli ya da süresiz olarak çıkartabilirsiniz.

Her dava için ayrı vekaletname mi gerekir?

Tarafımıza vermiş olduğunuz genel dava vekaletnameniz büromuzda arşivlenir ve vekaletnameniz süresiz olarak oluşturulmuşsa ilgili vekaletname üzerinden takip etmemizi istediğiniz tüm adli ya da idari davalarınız takip edilebilmektedir. Ancak özel yetki gerektiren dava ve işler için ayrıca vekaletname vermeniz gerekebilmektedir.